Hadir Bersama Berkat..

zikrullah n doa

Wednesday, February 8, 2012

Janji oh Janji...^_^

Assalamualaikum..

Dengan Nama Allah s.w.t Yang Maha Pemurah, Lagi Maha Mengasihani..

Syukur Alhamdulillah  atas keizinan nafas dan nadi ini untuk terus berada di dunia ini. Moga masa yang di anugerahkan ini digunakan sebaiknya oleh ana. Selawat dan salam buat utusan terakhir, Nabi Muhammad s.a.w dan kaum kerabat Baginda. Tidak lupa jua buat para sahabat dan tabi’in sekalian.

Remaja dan cinta tidak dapat di elakkan. Apabila bercinta sebelum kahwin, mereka       sering bermain dengan kata-kata dan sentiasa memberi harapan kepada pasangan mereka. Bermain cinta itu manis, apatah lagi jika ianya diikat dengan janji… pelbagai janji yang sering kita sering dengar antara pasangan-pasangan kekasih.


Bagi diri ana,  jika kita betul-betul mahu berjanji, berjanjilah dengan Allah tanpa memberitahu orang tersebut. Ikatlah janji-janji kita dalam doa kepada Allah. Mohonlah kepada Allah supaya satukan kita dan dia. Buktikan kecintaan kita kepada dia, dengan perbanyakkan solat hajat dan doa. Percayalah, kita dan dia tidak akan bersatu andai Allah tidak mengizinkan kerana Allah adalah penentu jodoh dan  pemilik segala-galanya. Jadi tidak perlulah berjanji dengan insan yang belum halal untuk kita.

Sebelum anda berjanji dengan kekasih anda, lebih baik kita berjanji dengan ibu bapa kita, ingin menjadi anak yang soleh dan solehah. Berjanji untuk memperjuangkan agama Allah. Berjanji untuk menjadi hamba Allah yang betul-betul bertaqwa.

p/s: saya hanya percaya dengan janji ALLAH!...^_^

4 comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...